Campania STOP ETNOBOTANICE

Campania STOP ETNOBOTANICE (14.09.2011 15:55)

Campania de conştientizare asupra efectelor substanţelor halucinogene şi psihotrope

 

            Campania este organizată de Primăria municipiului Arad şi Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad în parteneriat cu Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Arad, Inspectoratul Judeţean de Poliţie Arad, Poliţia Locală Arad, Inspectoratul Şcolar al judeţului Arad şi Consiliul Local al Tinerilor Arad.

            Obiectivul general al campaniei:

            Conştientizarea adolescenţilor şi tinerilor asupra riscurilor la care se pot expune prin folosirea substanţelor halucinogene şi psihotrope.

            Obiective specifice:

            - informarea şi educarea adolescenţilor şi tinerilor din municipiul Arad asupra efectelor nocive ale acestor substanţe;

           - sensibilizarea  şi  educarea  elevilor/tinerilor  în  scopul  evitării ferme a consumului experimental/recreaţional de substanţe halucinogene şi psihotrope şi apoi a  trecerii de la aceste experienţe ale curiozităţii la cele de obişnuinţă/dependenţă.

            - sensibilizarea comunităţii şcolare asupra acestor riscuri şi determinarea unei atitudini mai responsabile în ceea ce priveşte informarea şi educarea în familie şi la şcoală.

            - realizarea unui parteneriat la nivel local prin responsabilizarea  factorilor care au competenţe în acest domeniu.

            Activităţi generale:

1.      Realizarea unui parteneriat între factorii cu competenţe în prevenirea consumului de substanţe halucinogene şi psihotrope

2.      Realizarea planului de desfăşurare al campaniei

3.      Elaborarea şi tipărirea materialelor de promovare (flyere, pliante, afişe, film)

4.      Selectarea şi formarea tinerilor implicaţi în campanie

5.      Desfăşurarea campaniei în şcolile din municipiului Arad

            Rezultate:

·         S-a organizat o conferinţă de presă pentru informarea mass-media cu privire la efectele nocive ale substanţelor halucinogene şi promovarea campaniei în rândul arădenilor;

·         Au avut loc mai multe întâlniri cu părţile implicate în campanie;

·         S-a realizat un parteneriat între factorii cu competenţe în prevenirea consumului de substanţe halucinogene şi psihotrope;

·         Elaborarea şi tipărirea materialelor de promovare;

·         Implicarea copiilor şi a tinerilor pentru desfăşurarea unor activităţi de diseminare a materialelor informative pe stradă;

·         S-a organizat o campanie de formare a tinerilor implicaţi (27-28 aprilie 2011);

·         S-au organizat evenimente de distribuire a materialelor de informare cu privire la „Campania de conştientizare asupra efectelor substanţelor halucinogene şi psihotrope” după cum urmează:

·      Campanie de informare în şcoli (1 iunie 2011 – la Colegiul Naţional „Elena Ghiba-Birta”); nr. de participanţi – 28;         

·      Cu ocazia zilei de 1 iunie (Ziua Copilului) tinerii implicaţi în programele artistice din Parcul Copiilor au primit tricouri personalizate cu logo-ul campaniei şi au distribuit pliante, afişe şi flyere unui număr de peste 500 de participanţi;          

·      Campanie de informare în şcoli (8 iunie 2011 – la Liceul Teoretic „Adam Muller Guttenbrunn”); nr. de participanţi – 13;      

·      Campanie de informare în şcoli (14 iunie 2011 – la Liceul Teoretic „Adam Muller Guttenbrunn”); nr de participanţi – 16;       

·      Campanie de informare pe stradă prin intermediul copiilor şi voluntarilor din Centrul Curcubeu şi cu sprijinul Centrului Europe Direct Arad (8 iulie şi 1 august 2011). Copiii şi voluntarii au purtat tricouri şi şepci personalizate cu logo-ul campaniei şi au distribuit pe stradă, în centrul oraşului, pliante, broşuri, pixuri personalizate pentru a informa comunitatea locală cu privire la efectele nocive ale substanţelor halucinogene.

·      Evenimentul de informare în barurile şi cluburile din municipiul Arad. În perioada 7 – 11 iulie 2011 s-au distribuit materiale informative şi de promovare (pliante, flyere, afişe, pixuri, tricouri, suporturi pentru pahare şi căni);

·      Campania de distribuire a materialelor informative la Ştrandul Neptun cu sprijinul Fundaţiei Pro Prietenia Arad în data de 5 august 2011. Pe parcursul desfăşurării activităţii au fost prezenţi şi reprezentanţi ai mass-media (pliante, flyere, afişe, pixuri, tricouri, suporturi pentru pahare şi căni).

            Campania va dura pe parcursul anului 2011 şi considerăm că va avea un efect pozitiv în rândul comunităţii locale.