Dezinformarea: semnatarii raportează cu privire la acțiunile lor de combatere a dezinformării în legătură cu COVID-19

Comisia a publicat ieri, 2 iunie, ultimul set de rapoarte din cadrul programului de monitorizare a COVID-19, care oferă informații referitoare la acțiunile întreprinse de platformele semnatare ale Codului de bune practici privind dezinformarea pentru a limita dezinformarea cu privire la pandemie.

Învățămintele desprinse din acest program contribuie, de asemenea, la crearea unui cadru de raportare mai solid al Codului de bune practici consolidat, care urmează să fie prezentat de semnatari în săptămânile următoare, pe baza orientărilor Comisiei publicate în luna mai a anului trecut.

Vicepreședinta pentru valori și transparență, Věra Jourová, a declarat: „Dezinformarea cu privire la criza provocată de coronavirus și la războiul declanșat de Rusia împotriva Ucrainei arată în mod clar că avem nevoie de instrumente mai puternice pentru a combate dezinformarea online. Acest exercițiu s-a dovedit util și a îmbunătățit nivelul de transparență, dar a avut și punctele sale slabe. Învățămintele desprinse de aici vor contribui la consolidarea Codului de combatere a dezinformării, care va oferi un cadru mult mai solid și mai previzibil pentru combaterea dezinformării”.

Comisarul pentru piața internă, Thierry Breton, a adăugat: „Prin viitorul Cod de bune practici, ne așteptăm ca un cadru solid să fie rapid operațional în combaterea dezinformării. Împreună cu Actul legislativ privind serviciile digitale, codul va contribui la asigurarea faptului că platformele își vor îndeplini responsabilitatea de a limita răspândirea unor astfel de conținuturi dăunătoare.

Monitorizarea măsurilor luate de platforme pentru a limita dezinformarea va continua în temeiul codului revizuit. TikTok a raportat că, în martie și aprilie, numărul materialelor video legate de coronavirus care încalcă politicile sale este în scădere cu 2.239 față de perioada de raportare anterioară, odată cu ridicarea restricțiilor în multe țări ale UE.

Numărul de videoclipuri care conțineau informații eronate de natură medicală sau o etichetă referitoare la COVID-19, eliminate pentru încălcări, a scăzut cu 10.131 față de ianuarie și februarie. Meta raportează, de asemenea, că în martie și aprilie, de pe Facebook și Instagram au fost eliminate un număr considerabil mai mic de conținuturi cu privire la coronavirus, pentru încălcări ale politicilor sale privind dezinformarea: cu 124.000 mai puține de pe Facebook și cu 14.000 de pe Instagram, în comparație cu lunile ianuarie și februarie.

Microsoft și Google continuă să împiedice publicarea mai multor milioane de anunțuri publicitare, inclusiv a unor conținuturi legate de vaccinare, în conformitate cu politicile lor privind conținutul care induce în eroare. În comparație cu perioada de raportare anterioară, Twitter a semnalat un număr mai mic de conturi suspendate pe motiv de încălcare a politicii sale în materie de informații înșelătoare.

Galerie foto

Scroll to Top
Sari la conținut