Sari la conținut
Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Comisia propune sporirea transparenței și reducerea birocrației pentru întreprinderi în vederea îmbunătățirii mediului de afaceri în UE

Astăzi, 29 martie, Comisia Europeană a adoptat o propunere de directivă menită să faciliteze extinderea utilizării instrumentelor și a proceselor digitale de către întreprinderi în domeniul dreptului societăților comerciale din UE.

Propunerea urmărește să faciliteze operațiunile transfrontaliere ale întreprinderilor și să sporească transparența și încrederea întreprinderilor prin punerea la dispoziția publicului a mai multor informații cu privire la acestea la nivelul UE. De asemenea, aceasta va reduce birocrația pentru întreprinderile transfrontaliere, ceea ce va permite realizarea unei economii de aproximativ 437 de milioane EUR pe an în ceea ce privește sarcinile administrative, datorită unui certificat UE al societății sau aplicării principiului „doar o singură dată”. Propunerea va contribui la digitalizarea în continuare a pieței unice și va ajuta întreprinderile, în special întreprinderile mici și mijlocii, să își desfășoare activitatea în UE.

Reducerea birocrației și a sarcinii administrative

Pentru a reduce birocrația și sarcina administrativă pentru întreprinderile transfrontaliere, normele propuse includ:

  • aplicarea principiului „doar o singură dată”, astfel încât întreprinderile să nu fie nevoite să furnizeze din nou informații atunci când înființează o sucursală sau o societate într-un alt stat membru. Informațiile relevante pot fi schimbate prin intermediul sistemului de interconectare a registrelor comerțuluiRO••• (BRIS);
  • un certificat UE al societății, care conține un set de informații de bază cu privire la societăți, care va fi disponibil gratuit în toate limbile UE;
  • un model standard multilingv de procură UE digitală care va autoriza o persoană să reprezinte societatea în alt stat membru;
  • eliminarea formalităților, cum ar fi necesitatea unei apostile sau a traducerilor autorizate pentru documentele societății.

Îmbunătățirea transparenței și a încrederii în activitățile transfrontaliere

Propunerea actualizează normele UE existente pentru societățile comerciale (Directiva (UE) 2017/1132) pentru a le adapta în continuare la evoluțiile digitale și la noile provocări și pentru a stimula creșterea economică și competitivitatea pe piața unică.

Pentru a asigura o mai mare transparență și încredere în întreprinderi, normele propuse vizează:

  • asigurarea faptului că informațiile importante cu privire la societăți (de exemplu, cu privire la parteneriate și grupuri de societăți) sunt puse la dispoziția publicului, în special la nivelul UE, prin intermediul BRIS;
  • facilitarea căutărilor de informații despre societățile din UE, permițând efectuarea de căutări prin intermediul BRIS și, în același timp, prin intermediul altor două sisteme ale UE care interconectează registrele naționale ale beneficiarilor reali și registrele de insolvență;
  • asigurarea faptului că datele cu privire la societăți care figurează în registrele comerțului sunt exacte, fiabile și actualizate, de exemplu prin efectuarea de verificări ale informațiilor cu privire la societăți înainte ca acestea să fie înscrise în registrele comerțului în toate statele membre.

Etapele următoare

Propunerea urmează acum să fie discutată de către Parlamentul European și Consiliu. Se propune ca, odată adoptată, statele membre să aibă la dispoziție doi ani pentru a transpune directiva în dreptul național.

 

Galerie foto