Pactul pentru competențe a ajutat deja 2 milioane de persoane care beneficiază de activități de perfecționare și recalificare

Au fost publicate rezultatele sondajului anual despre Pactul pentru competențe 2022.

Pactul pentru competențe al UE a ajutat în mod semnificativ întreprinderile și lucrătorii din întreaga Europă la formarea competențelor. Potrivit sondajului, 2 milioane de persoane au beneficiat de activități de perfecționare și de recalificare în cadrul pactului. Au fost fie actualizate, fie dezvoltate15 500 de programe de formare, iar membrii pactului au investit 160 milioane EUR în inițiative legate de competențe.

Este vorba despre o contribuție importantă la Anul European al Competențelor.

Prin faptul că regrupează parteneri industriali, parteneri sociali, furnizori de educație și formare profesională, autorități publice, servicii de ocupare a forței de muncă și alte entități din diferite sectoare, Pactul pentru competențeRO••• promovează o abordare colectivă pentru soluționarea problemelor și reducerea deficiențelor în materie de dezvoltare a competențelor. Acest lucru este deosebit de relevant într-o lume a muncii aflată în schimbare rapidă și pentru tranziția verde și cea digitală. Peste 80 % dintre membrii pactului care au participat la sondaj apreciază sprijinul oferit de pact la asigurarea unor oferte concrete de formare pentru lucrătorii din întreaga Europă.  

Parteneriatele în materie de competențe din cadrul pactului au abordat cu eficacitate necesitățile sectoriale în materie de competențe, exercitând un impact pozitiv asupra îmbunătățirii competențelor lucrătorilor. Până în prezent, 1 500 de organizații au aderat la Pactul pentru competențe, 18 parteneriate la scară largă în materie de competențe fiind instituite în sectoare strategice precum energia din surse regenerabile, sectorul îngrijirilor și microelectronica. Aceasta înseamnă că a fost instituit cel puțin un parteneriat la scară largă în materie de competențe pentru fiecare ecosistem industrial al Strategiei industriale pentru Europa. Împreună, toate parteneriatele s-au angajat să furnizeze formare pentru mai mult de 10 milioane de persoane în următorii ani.   

Raportul pe marginea sondajului prezintă, de asemenea, exemple concrete de demersuri reușite în materie de calificare întreprinse de membrii pactului în întreaga Europă, cum ar fi:

  • Prin programe de formare, Femxa Formación din Spania a facilitat integrarea pe piața forței de muncă din Letonia și Spania a peste 60 de femei provenite dintr-un context de migrație.
  • Organizația Wheel din Irlanda a lansat o Academie de leadership pentru a sprijini dezvoltarea competențelor în sectorul economiei sociale din Irlanda. Platforma oferă materiale de formare specifice și resurse relevante.
  • Orașul Lisabona a introdus un proiect de „pașaport al competențelor digitale” pentru microcertificarea competențelor digitale.
  • Centrul Emphasys din Cipru, în parteneriat cu un ONG, își pune centrul de învățare la dispoziție în afara programului de lucru, pentru a oferi oportunități de dezvoltare a competențelor grupurilor vulnerabile, inclusiv tinerilor și persoanelor care provin dintr-un context de migrație, persoanelor în vârstă și persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă.
  • Federația europeană a asociațiilor de ghizi turistici a conceput seminare pentru perfecționarea formatorilor de ghizi turistici, punând accent pe incluziune și pe competențele digitale.

Alte concluzii esențiale

Sondajul evidențiază impactul pozitiv și concret al acestor parteneriate la scară largă asupra dobândirii de către lucrători a competențelor necesare pentru reușită. În sectoarele lor, membrii pactului au raportat intensificarea monitorizării competențelor necesare, creșterea oportunităților de formare de înaltă calitate și implementarea unor activități mai incluzive pentru a stimula competențele.

Împreună, 21 500 de părți interesate și-au unit forțele prin parteneriate sau rețele în materie de competențe (de exemplu, clustere industriale) pentru a stimula inițiative marcante de dezvoltare a competențelor, reușind, prin activități de promovare și diseminare, să-și transmită mesajul către 19 milioane de persoane din Europa.

 

Galerie foto

Scroll to Top
Sari la conținut