Sari la conținut
Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Marile platforme online raportează cu privire la primele șase luni de funcționare pe baza noului Cod de bune practici privind dezinformarea

Marile platforme online raportează cu privire la primele șase luni de funcționare pe baza noului Cod de bune practici privind dezinformarea.

Ieri, 26 septembrie, marile platforme online semnatare ale noului Cod de bune practici privind dezinformarea din 2022 (Google, Meta, Microsoft, TikTok) au publicat noi rapoarte privind modul în care și-au transpus în practică angajamentele de a reduce răspândirea dezinformării. Aceste documente, care pot fi descărcate de pe site-ul Centrului pentru transparență, arată că semnatarii depun eforturi suplimentare pentru a spori transparența și pentru a furniza date relevante. Platformele online s-au angajat să raporteze o dată la șase luni, iar acesta este primul set de rapoarte care acoperă o perioadă completă de jumătate de an.

Věra Jourová, vicepreședinta pentru valori și transparență, a declarat: „Dezinformarea reprezintă în continuare unul dintre cele mai mari riscuri pentru spațiul informațional democratic din Europa, inclusiv în ceea ce privește războiul declanșat de Rusia în Ucraina și alegerile. În 2024, europenii se vor pregăti să se îndrepte către secțiile de votare și toate părțile implicate trebuie să contribuie la combaterea dezinformării online și a ingerințelor străine, pentru a ne proteja spațiul de dezbatere online. Codul se dovedește a fi un exercițiu util, dar noi toți trebuie să facem mai mult. Fac apel la implicarea deplină a platformelor online în aplicarea angajamentelor pe care și le-au asumat în temeiul codului, pentru a contribui la asigurarea unei democrații reziliente.

Thierry Breton, comisarul pentru piața internă, a adăugat: „Integritatea alegerilor este una dintre prioritățile noastre pentru asigurarea respectării Regulamentului privind serviciile digitale, întrucât intrăm într-o perioadă de alegeri în Europa. În cadrul acestui exercițiu ne bazăm pe expertiza noastră internă, dezvoltată de-a lungul anilor inclusiv datorită experienței dobândite prin Codul de bune practici privind dezinformarea. Rapoartele publicate astăzi oferă informații importante cu privire la modul în care platformele online combat dezinformarea online și vor sta la baza evaluării pe care o vom realiza în legătură cu măsurile instituite de marile platforme online pentru a respecta Regulamentul privind serviciile digitale” 

Rapoartele arată că platformele online aduc îmbunătățiri în ceea ce privește furnizarea de date mai detaliate și mai pertinente, eliminând unele lacune în materie de date.Cu toate acestea, sunt necesare eforturi suplimentare pentru a furniza date mai specifice, complete și semnificative. În plus, în rapoartele lor semnatarii au menționat eforturile pe care le-au depus pentru a oferi garanții în ceea ce privește noile sisteme și elemente de inteligență artificială generative din serviciile lor. De asemenea, rapoartele includ un capitol dedicat dezinformării legate de Ucraina. Următorul set de rapoarte, preconizat pentru începutul anului 2024, va cuprinde un capitol specific privind combaterea dezinformării în legătură cu alegerile.

Rapoartele sunt însoțite de un nou set inițial de indicatori structurali, care oferă informații suplimentare cu privire la dezinformarea pe platformele online și la impactul codului asupra reducerii răspândirii acesteia. Comisia se așteaptă ca semnatarii să își continue eforturile prin extinderea și ajustarea raportării în viitor.

Mai multe informații sunt disponibile aici. Declarația de presă a vicepreședintei Jourová cu privire la reuniunea cu semnatarii Codului de bune practici privind dezinformarea este disponibilă aici.

Galerie foto