Pe lângă infracțiunile cele mai frecvente și mai grave, cum ar fi excesul de viteză, conducerea sub influența alcoolului și a consumului de droguri, cooperarea dintre autoritățile naționale va acoperi, de asemenea:
- coborâre și curse;
- nepăstrarea unei distanțe suficiente față de vehiculul din față;
- depășirea periculoasă;
- parcarea periculoasă;
- încălcarea uneia sau mai multor linii albe continue;
- conducerea în direcție greșită;
- nerespectarea normelor privind utilizarea coridoarelor de urgență;
- nerespectarea restricțiilor de acces al vehiculelor legate de siguranța rutieră aplicate în zone precum zonele școlare, zonele pietonale și benzile pentru biciclete;
- utilizarea unui vehicul supraîncărcat.
Statele membre vor raporta cu privire la aspectele referitoare la infracțiunile comise de conducătorii auto din țări terțe.
Un portal informatic le va oferi cetățenilor un acces facil la informațiile privind normele de siguranță rutieră în vigoare în fiecare stat membru, dar și la procedurile de recurs, precum și la amenzile aplicate, la sistemele de executare și la mijloacele disponibile pentru plata amenzilor.
Garanțiile pentru protecția datelor cu caracter personal sunt consolidate prin roluri și sarcini clare pentru administrațiile naționale în procedurile transfrontaliere de asigurare a respectării legii, prin dispoziții privind securitatea datelor, prin termene clare și prin orientări privind limbajul care trebuie utilizat atunci când comunică cu cetățenii.
Următoarele etape
Acordul politic la care s-a ajuns noaptea trecută trebuie acum adoptat în mod formal. După finalizarea acestui proces de către Parlamentul European și Consiliu, noile norme vor fi publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și vor trebui transpuse în legislațiile naționale în termen de doi ani și jumătate.
*Această pagină a fost tradusă prin traducere automată. Comisia Europeană nu își asumă nicio responsabilitate în ceea ce privește calitatea și acuratețea acestei traduceri.