Platformele online pun un accent deosebit pe alegeri în cadrul celui de al treilea set de rapoarte în temeiul Codului de bune practici privind dezinformarea

Platformele online pun un accent deosebit pe alegeri în cadrul celui de al treilea set de rapoarte în temeiul Codului de bune practici privind dezinformarea.

În 26 martie, semnatarii Codului de bune practici privind dezinformarea, printre care se numără mari platforme online precum Google, Meta, Microsoft și TikTok, au publicat cel de al treilea set de rapoarte care prezintă în detaliu măsurile pe care le iau pentru a combate răspândirea dezinformării online, cu un accent deosebit pe viitoarele alegeri europene din luna iunie.

Rapoartele, disponibile pe site-ul web al Centrului de transparență, prezintă măsurile pe care semnatarii le-au pus deja în aplicare sau intenționează să le ia înaintea și în timpul alegerilor europene, precum și garanții legate de riscurile IA generative.

Věra Jourová, vicepreședinta pentru valori și transparență, a declarat: „Codul se dovedește a fi un instrument flexibil, în cadrul căruia întreaga gamă de actori, inclusiv platformele, societatea civilă, industria publicității etc., se reunesc pentru a lucra la cele mai bune măsuri posibile de combatere a dezinformării și de reducere a riscurilor de manipulare a informațiilor. Acum că platformele prezintă măsurile pe care le-au luat deja, le îndemn să își intensifice eforturile pentru a fi pregătite și a răspunde rapid amenințărilor străine de manipulare a informațiilor și de dezinformare în timpul alegerilor.

Thierry Breton, comisarul pentru piața internă, a declarat: „Având în vedere că cetățenii europeni vor vota în curând pentru un nou Parlament European, platformele trebuie să utilizeze toate instrumentele de care dispun, de la moderarea conținutului la etichetarea materialelor „deep fake”, pentru a asigura un mediu de informare liber și echitabil. Prin orientările electorale legate de Regulamentul privind serviciile digitale, pe care le prezentăm astăzi, precizăm ce ne așteptăm de la platforme pentru a traduce aceste obligații în acțiuni concrete. Nu este vorba doar despre conformitate, ci despre protejarea fundamentelor înseși ale democrațiilor noastre.”

În aceste rapoarte, platformele își prezintă măsurile de protejare a integrității alegerilor, precum obligația agenților de publicitate sau a creatorilor de a eticheta în mod clar orice imagine sau material video sau audio care a fost creat(ă) sau modificat(ă) digital, cooperarea cu organizații de verificare a veridicității, promovarea unor informații de înaltă calitate și oficiale pentru alegători și dezvoltarea unor campanii specifice de alfabetizare mediatică și de predemascare. Primele rapoarte au fost publicate în februarie 2023 și în septembrie 2023. Următorul set de rapoarte este prevăzut pentru toamna anului 2024.

Comisia prevede lansarea rapidă a procedurii privind recunoașterea Codului de bune practici drept cod de conduită în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale. De asemenea, Comisia a adoptat astăzi primele orientări electorale legate de Regulamentul privind serviciile digitale, adresate platformelor și motoarelor de căutare foarte mari desemnate.

Detalii

 

Scroll to Top
Sari la conținut