Sari la conținut
Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Doi ani de culoare de solidaritate au apropiat UE, Ucraina și Republica Moldova

În urmă cu doi ani, Comisia a creat coridoarele de solidaritat în colaborare cu Ucraina și cu Republica Moldova, pentru a îmbunătăți rutele de transport dintre UE, Ucraina și Republica Moldova ca răspuns la invadarea ilegală a Ucrainei de către Rusia.

Create inițial pentru evitarea blocadei impuse de Rusia în Marea Neagră asupra exporturilor ucrainene de cereale, coridoarele de solidaritate au evoluat pentru a acoperi comerțul din toate sectoarele. Ele permit Ucrainei și Republicii Moldova să exporte diverse mărfuri către piețele mondiale, garantând în același timp faptul că importurile esențiale ajung în Ucraina. Pe termen lung, aceste coridoare vor juca un rol esențial în reconstrucția Ucrainei și în integrarea sa deplină în piața unică a UE.

Până în prezent, coridoarele de solidaritate au facilitat exportul a peste 136 de milioane de tone de mărfuri ucrainene, în special cereale, minereuri și oțel. Ele au permis, de asemenea, importul a peste 52 de milioane de tone de produse esențiale, precum combustibil, vehicule, îngrășăminte și ajutor militar și umanitar. Aceste coridoare acoperă regiunea Dunării, Polonia, țările baltice și regiunea Mării Adriatice, utilizând căile ferate, căile rutiere și căile navigabile interioare. Deși coridorul ucrainean al Mării Negre, înființat în toamna anului 2023, este esențial, Dunărea și coridorul Polonia-țările baltice rămân de asemenea cruciale pentru importuri, în timp ce Marea Adriatică joacă un rol major în exporturile de produse neagricole ale Ucrainei.

Comisia Europeană și instituțiile financiare internaționale au mobilizat peste 2 miliarde EUR pentru aceste coridoare. În decursul ultimilor doi ani, Comisia a coordonat autoritățile și comunitatea transporturilor din UE, din Ucraina și din Republica Moldova pentru a elimina barierele administrative și de infrastructură și pentru a îmbunătăți eficacitatea schimburilor comerciale. Printre priorități se numără gestionarea traficului, procedurile la frontieră și investițiile în infrastructuri și în echipamente logistice. Proiectele majore, precum ameliorarea navigației pe Dunăre și pe Canalul Sulina în direcția Mării Negre, au contribuit la tranziția către un sistem feroviar european interoperabil.

Adina Vălean, comisarul pentru transporturi, a declarat: „Acum doi ani, coridoarele de solidaritate au reorganizat rutele logistice din Europa de Est pentru a permite economiei Ucrainei și celei a Republicii Moldova să funcționeze și să evite o criză alimentară mondială. Până în prezent, ele au generat venituri de aproximativ 50 de miliarde EUR pentru economia ucraineană. În același timp, ele consolidează legăturile economice ale Ucrainei cu UE, cu importuri în valoare de aproximativ 107 miliarde EUR până în prezent. UE a investit în infrastructura de transport din Polonia, din Slovacia, din Ungaria, din România, din Ucraina și din Republica Moldova, ancorând aceste două ultime țări în piața unică și în spațiul de transport al UE. Coridoarele de solidaritate sunt și vor rămâne o opțiune sigură pentru comerțul Ucrainei și al Republicii Moldova cu restul lumii. ”